2.3.13

Κοκκινίζω όταν μιλάω μπροστά σε άλλους - Κοινωνικό Άγχος

Social-anxiety

Μου γράφει αναγνώστης του stress.gr: 
"Παίρνω το θάρρος να σας ενοχλήσω για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η κόρη μου το τελευταίο διάστημα. Είναι 15 ετών, βρίσκεται στη 1η Λυκείου και τώρα τελευταία μου διαμαρτύρεται ότι κοκκινίζει όταν μιλά με καθηγητές ή όταν την ρωτούν να απαντήσει μια ερώτηση. Το περίεργο είναι ότι κανονικά δεν έπρεπε να νιώθει έτσι εφόσον είναι πολύ καλή μαθήτρια. Σήμερα συγκεκριμένα μου έστειλε ένα γραπτό μήνυμα από το κινητό της και μου έγραψε «με μισώ». Ο λόγος; Επειδή πάλι κοκκίνησε και σχολιάστηκε και από 2 συμμαθήτριες της. Πως πρέπει να το χειριστώ το όλο θέμα; Γενικά είναι ένα παιδί με πολύ αυτοπεποίθηση (τουλάχιστο έτσι μου έδειχνε μέχρι σήμερα) και εξωτερικά είναι πολύ ωραίο κορίτσι."

Tο πρόβλημα της κοινωνικής φοβίας ή κοινωνικού άγχους είναι πολύ συχνό και για τους ανθρώπους που το βιώνουν πολύ σημαντικό. Κύριο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου τύπου φοβίας είναι η δυσκολία του ατόμου που πάσχει απ’ αυτήν να εκτεθεί σε ευρύ κοινό ή να λειτουργήσει κανονικά όταν τίθεται υπό την παρατήρηση άλλων ανθρώπων. Όταν βρίσκεται σε τέτοιες καταστάσεις εκδηλώνει, λόγω του έντονου άγχους που βιώνει εκείνη τη στιγμή, διάφορα δυσάρεστα σωματικά συμπτώματα μεταξύ των οποίων είναι και το κοκκίνισμα του προσώπου. το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί, στην περίπτωση που προκαλεί σημαντική δυσφορία, με ψυχοθεραπεία γνωσιακού – συμπεριφορικού τύπου και όπως συμβαίνει με αυτά τα προβλήματα: όσο γρηγορότερα τόσο καλύτερα.

Περισσότερα για το κοινωνικό άγχος μπορείτε να διαβάσετε στην σχετική σελίδα του stress.gr: http://stress.gr/disorder.php?id=14

Δεν υπάρχουν σχόλια: