1.6.06

Οι σκέψεις ενός ασθενή με Αγοραφοβία

Ευχαριστώ τον Θ. για το κείμενο που ακολουθεί. Ο Θ. πάσχει απο αγοραφοβία και τελευταία έχει κάνει σημαντικά βήματα. Σε αυτή τη "Νοητική Ανάλυση" κατέληξε ο ίδιος με την βοήθεια της θεραπείας.

ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ


Από τον Θ.

Το γεγονός πως όταν μένω σπίτι είμαι μια χαρά, ενώ όταν βγαίνω έξω έχω διάφορα εκ των προτέρων γνωστά Σωματικά Συμπτώματα δείχνει πεντακάθαρα πως έχω άγχος. Γιατί προφανώς δεν υπάρχει άλλη ασθένεια από το άγχος, για την οποία στο σπίτι να είσαι μια χαρά ενώ όταν βγαίνεις έξω να μην είσαι.

Εάν θέλω να το εξειδικεύσω λέγεται αγοραφοβία. Με την αγοραφοβία έχω αδρεναλίνη να διατρέχει το σώμα μου. Η αδρεναλίνη είναι μια χρήσιμη ουσία που την επιζητούν οι άνθρωποι. Βέβαια σε μεγάλες ποσότητες οδηγεί σε έντονα Σωματικά Συμπτώματα Η αδρεναλίνη παράγεται από τον εγκέφαλο. Άρα οι σκέψεις που κάνω είναι και αυτές που μου προκαλούν την έκκριση αδρεναλίνης. Οι σκέψεις που φέρνουν την έκκριση αδρεναλίνης γίνονται στον φλοιό του εγκεφάλου (όπως και όλες οι σκέψεις).

Τις σκέψεις αυτές τις κάνω εγώ και κανένας άλλος. Συνεπώς τις σκέψεις αυτές μπορώ να τις αλλάξω, να τις μεταβάλλω και να τις μετατρέψω όπως εγώ θέλω και σε όποια κατεύθυνση θέλω εγώ. Για παράδειγμα αυτή την στιγμή θα κάτσω για 2 λεπτά να τραγουδήσω Ramones και να φανταστώ πως είμαι σε συναυλία τους πάνω στην σκηνή. Διαπίστωσα πως με το να σκέφτομαι τους Ramones και διάφορα τραγούδια και συναυλίες το άγχος μου μειώθηκε. Αυτό οφείλεται στην Απόσπαση της προσοχής. Αντί να χρησιμοποιήσω τον ανεπαρκή τρόπο της Απόσπασης της προσοχής, (όπως και τώρα που γράφω είναι Απόσπαση της προσοχής) μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν πολύ πιο έξυπνο τρόπο. Μπορώ να επιτεθώ σε αυτές τις χαζές και χωρίς λόγω ύπαρξης σκέψεις που με επηρεάζουν με άλλες σκέψεις, χιλιάδες στον αριθμό, που καταρρίπτουν τις χαζές και ανυπόστατες σκέψεις μου.

Για παράδειγμα σκέφτομαι πως θα λιποθυμήσω. Αφού για να λιποθυμήσεις πρέπει να έχεις χαμηλή πίεση, δηλαδή κάπου 4 - 5 ενώ εγώ λόγω άγχους έχω 12-13, άρα τι κάθομαι και σκέφτομαι πως θα λιποθυμήσω. Αποκλείεται να λιποθυμήσω. Επίσης σκέφτομαι πως θα έχω μια Άσχημη Κρίση Πανικού (ΑΚΠ). Έχω διαπιστώσει στην πράξη πολλές φορές πως για να έχω ΑΚΠ πρέπει να κάνω ηλίθιες σκέψεις και μόλις τις σταματήσω είμαι μια χαρά.

Ακόμα σκέφτομαι πως μπορεί να πεθάνω. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους και όταν πεθάνω εξάλλου θα είμαι σε έναν καλύτερο κόσμο χωρίς άγχος. Επίσης μου έρχονται εικόνες από καταστροφές και συμφορές. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορώ να το αποτρέψω ή να το προβλέψω ώστε να το αποφύγω και μάλιστα οι πιθανότητες να συμβεί ένα τέτοιο άσχημο γεγονός είναι ίσες είτε είμαι σπίτι είτε είμαι έξω. Εξάλλου αυτό είναι ένα πολύ απλό πράγμα που πρέπει να το αναλογιστώ και δεν χρειάζεται πολύ σκέψη για να το καταλάβω.

Σκέψου κάτι πολύ απλό. Πρόπερσυ όταν ήταν να πάω να γράψω εξετάσεις με την μάνα μου μαζί για παρέα. Δεν μπορούσα να κοιμηθώ όλο το βράδυ, το πρωί ήμουν χάλια με άσχημα Σωματικά Συμπτώματα και όταν πήρα την απόφαση με την μητέρα μου να μην πάμε να γράψω σε 1 λεπτό ήμουν πάλι καλά. Μάλιστα σε λιγότερο από 1 λεπτό είχαν περάσει όλα τα Σωματικά Συμπτώματα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Eimai 19 xrwnwn kai sta 17 mia kathigitria mou mou metedose tin agorafoviakai to agxos kai apo tote zw dramatika xalia, exw olo nevra epeidei den eimai pote xalaros,Sxetika me to keimeno: kati tetio exw kai gw ala egw to xw me olous akoma kai me tin oikogeneia mou kai etsi oste klinome sto domatio mou kai pezw games sto pc mou kai exw panta nevra!!! thelw an kanenas eidikos giatros mporei na me voithisei apantontas mou ti na kanw gia na fygoun oles oi arnitikes skepseis afta ta nevra me aftovoithia klp efxaristw!

Πέτρος Σκαπινάκης είπε...

Γιατί θα πρέπει να είναι αυτοβοήθεια. Πού είναι το κακό να αναζητήσεις κάποιον "ειδικό" να συζητήσεις μαζί του. Τι φοβάσαι με αυτή την συζήτηση. Ευκαιρία να κάνεις και προσπάθεια να βγεις από το σπίτι!